( ارائه چیست و چگونه در آن بهترین باشیم؟ ) یک ارائه میتواند از صحبتی کوتاه برای گروه کوچکی از همکاران و آشنایان، تا یک سخنرانی طولانی برای گروهی از افراد غریبه متغیر باشد. نوع و تعداد حضار، رسمی یا غیررسمی بودن، کوچک یا بزرگ بودن فرقی نمیکند؛ بهترین ارائه قادر است شنوندگان را نسبت به موضوع مطلع و علاقهمند نماید. آنها میخواهند راجع به موضوع بیشتر بدانند و اغلب نظرات و سوالاتی دارند. برعکس، یک ارائه بد شنونده را خسته یا گیج کرده و اغلب باعث میشود فکر کند که چرا وقت خود را اینگونه هدر داده است. ارائه ضعیف از اهمیت موضوع میکاهد و میتواند برای شهرت ارائه کننده زیانبار باشد. ارائه ها علاوه بر تفاوت در مدت و شکل، میتوانند در شیوه نیز متفاوت باشند. هدف اصلی یک عرضه مبادله نظرات و اطلاعات است. ابزار مؤثر مبادله نظرات و اطلاعات میتواند متفاوت بوده و شامل ترغیب، راهنمایی، القاء، یا سرگرمی باشد. بدون توجه به مدت، شکل، یا هدف، ارائه ها ابزار مهم و مفیدی در تمام عرصههای کسب و کار هستند. با وجود اهمیت آنها، تعجب برانگیز است که تنها کلاسهای معدودی در رابطه با چگونگی ارائه مؤثر در دسترس هستند. در شرکتها معمولا عرضه به یک نفر محول شده، و سپس وی را به میل خود میگذارند. تعجبی ندارد که بسیاری از افراد از صحبت در یک جمع عمومی به عنوان بزرگترین ترسشان یاد میکنند. در پکیج جامع دیجیتال مارکتینگ تخصصی نوکارتو میتوانید پیرامون موضوعهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، اطلاعات جامعی را بهدست بیاورید. ارائه کردن یا ارائه نکردن اولین و مهمترین سوال این است که آیا این عرضه اختیاری است یا اامی. اگر اختیاری است شما باید پیش از موافقت برای عرضه چند سوال مهم از خود بپرسید. آماده سازی برای یک ارائه زمان میبرد. یک تخمین ساده برای یک ارائه مؤثر این است که برای هر دقیقه عرضه به ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان آمادهسازی نیاز داریم. آیا پیش از ارائه زمان کافی برای آمادهسازی کامل دارید؟ به علاوه، آیا در مورد موضوع علاقهمند، هیجانزده، و به اندازه کافی مطلع هستید تا ارائه مؤثر و هیجانانگیزی داشته باشید؟ اگر پاسخ به هر یک از این سؤالات به وضوح «نه» است، شما جدا باید پیشنهاد ارائه را رد کنید. ترس از کنفرانس در دانشگاه